Kilpailu ei suinkaan ole pahasta, vaan luo terveellisen pohjan vertailulle kuluttajien silmissä. Netti on nykyajan vertailuväline, jos se aikaisemmin olikin paperinen versio. Yrittäjä voi samalla lailla vertailla omaa tuotepohjaansa ja hintojaan toisten, kilpailevien sivustojen kanssa.Kuinka nousta esiin kaikkien kilpailevien yritysten lomasta niin, että kuluttaja muistaa, mistä parhaimmat tuotteet tai palvelut saa? Tämä lienee hyvin pitkälti yksilöllistä, riippuen pitkälti siitä, mitä tuotteita yrityksenne myy tai vuokraa. Oletetaan, että yritys myy munkkeja, joita myyvät useat ja taas useat eri liikkeet ja marketit. Miten tulla kuluttajalle huomatuksi netissä niin, että hän päättää tänään lähteä juuri teidän liikkeeseen hakemaan teidän leipomat munkit?Kampanjat, ne toimivat myös netissä, ja niiden toteuttamiseen tarvitsee uhrata aikaa ja panosta. Netissä tullaan kuulluksi, mikäli ihmiset alkavat jakaa ja kommentoida tiettyjä tapauksia, esimerkkinä vaikkapa paljon kuohuttanut muuttovirta Suomeen. Tämän tapauksen tietävät kaikki, ja sitä on jaettu niin Youtubessa, kuin kommentoitu Facebookissa ja Twitterissäkin. Siitä ovat julkisuuden henkilöt tehneet lehtijuttuja ja asia on melko varmasti kaikkien suomalaisten tiedossa ja yhtenä keskustelun aiheena.Jokapäiväisistä munkeista ei ehkä tule yhtä puhuttua aihetta kuin maahanmuuttavista syyrialaisista, mutta siitä voi tulla hitti, mikäli tempaus suunnitellaan ja toteutetaan hartaasti ja aikaa myötäillen. Asian täytyy siis puhuttaa, ja sitä voivat auttaa hyvät henkilöhahmot (vaikkapa julkkikset), videot, kilpailut ja asiakkaiden aktivoiminen. Hyvä suunnittelu ammattilaisten kanssa on avain myös tässä asiassa.